جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه های اجتماعی

شاید این مطالب برایتان مفید باشد

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

بازی قولان ، بازی شهر ایلام

بازی قولان ، بازی شهر ایلام ، از بازی های سنتی شهرستان ایلام میباشد . این بازی یکی از بازی های مهیج و رایج در

بازی قولان ، بازی شهر ایلام ، از بازی های سنتی شهرستان ایلام میباشد . این بازی یکی از بازی های مهیج و رایج در بین اهالی ایلام میباشد . بازی شهر ایلام معمولا در فصل بهار و دامان طبیعت به آن میپردازند .

قولان در زبان رایج محلی ایلامی ” بازی با یک پا ” معنا میدهد. ابعاد زمین بازی قولان منعطف بوده و بیشتر این بازی شهر ایلام در زمینی به طول پنجاه متر و عرض سی متر برگذار میشود . اما این ابعاد زمین مسابقه ، بسته به تعداد بازیکنان و شرکت کنندگان در بازی کم و زیاد میشود .

حتما بخوانید
موتورچی (دایه دایه وقت جنگه)

بازی قولان بیشتر در ما بین پسران و بصورت گروهی برگزار میشود

ابتدا دو نفر سردار انتخاب و پس از انتخاب دو سردار و پس از یادگیری و انتخاب نفرات از مابین اعضای حاضر در بازی ، یک تیم به عنوان مهاجم و یک تیم به عنوان مدافع مقابل هم صف آرایی میکنند.

تیم مهاجم یک نفر از اعضای خود را با رای جمع گروه به عنوان گل زن انتخاب مینماید . سپس به تیم مدافع معرفی میکند . این فرد در انتهای تمام نفرات بازیکن تیم خود می ایستد.

حتما بخوانید
بازی محلی خرمایله خواستگارى از شرف نسا کرمانشاهی

هرکدام از بازیکنان یک پای خود را از پشت گرفته و بروی یک پا می ایستند. سپس با اعلام آمادگی اصلی بازیکنان به سمت بازیکنان تیم حریف رفته و سعی میکنن بازیکنان تیم مقابل را شکست دهند و راه را برای گل زن هموار کنند.

تیم مدافع هم تمام سعی خود را میکنند به هر نحو ممکن صد راه گل زن شود . تلاش میکند تیم مقابل را شکست دهند . این بازی زیبا و محلی برای اوقات فراغت جوانان بسیار مفرح و شاد میباشد . امید است که نمام بازی های سنتی بومی محلی ایران زمین احیا شوند . این بازی قولان ، بازی شهر ایلام
میتواند به عنوان بازی جذاب در بین سایر شهر ها نیز رواج پیدا کند . بازی شهر ایلام سبب سرگزمی آنان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *