جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه های اجتماعی

شاید این مطالب برایتان مفید باشد

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

سواحل زیبای قشم

بی شک قشم یکی از جزایر زیبا در خلیج فارس است که از آن به عنوان بزرگترین جزیره ایران یاد می شود. در سال های

بی شک قشم یکی از جزایر زیبا در خلیج فارس است که از آن به عنوان بزرگترین جزیره ایران یاد می شود. در سال های اخیر قشم توانسته حجم گسترده ای از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی را جذب کند.

 

این جزیره زیبا و مهم مملو از جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی است.ین جزیره زیبا و مهم مملو از جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی است. شما می توانید با سفر به جزیره قشم به سراغ هر یک از این جاذبه ها رفته و از آن ها بازدید داشته باشید تا بیش از قبل با زیبایی های این جزیره خاص آشنا شوید.

 

ساحل نقره ای جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام از جزیره های کوچک ایران است، که به شکل مخروط ناقصه‌ای در کرانه های جنوبی جزیره قشم قرار دارد و دارای معادنی از قبیل نمک، خاک و سرب است.

ساحل سرخ جزیره هرمز ،تنها ساحل خوراکی ایران و یکی از عجایب خاص خلیج فارس

سرزمین زیبای ایران که به کشور چهار فصل نیز شهرت دارد ،دارای انواع و اقسام جاذبه های طبیعی میباشد که شما میتوانید از جنگل های سرسبز شمال ایران تا کویر داغ جنوب ایران و سرمای لذت بخش غرب ایران و مشرق خشک ایران بازدید کنید و هر چهار فصل را با هم تجربه کنید.
کشور ایران یکی از کشورهای جهان میباشد که از شمال ،توسط دریاچه خزر و جنوب آن ،توسط خلیج فارس و دریای عمان به آب های بیکران ختم میشود و مردم ایران زمین به سواحل این دریاها سفر کرده اند و بارها مناظر زیبای این مناطق را دیده اند.

حتما بخوانید
لباس زنان قشقایی

معرفی ساحل جزیره هرمز

در خلیج فارس جزایر متعددی وجود دارد که یکی از این جزیره ها که در استان هرمزگان قرار گرفته است،جزیره کوچک هرمز میباشد که ساحلی بسیار خاص و ویژه دارد. در ساحل جزیره هرمز ،موج های آب به رنگ سرخ بوده و شما با دیدن این منظره ،شگفت زده خواهید شد.
جزیره هرمز به دلیل وجود مواد معدنی دارای خاک هایی به رنگ های متفاوت و به ویژه سرخ میباشد و به همین علت است که رنگ موج های آب در این جزیره ،رنگ سرخ دارد.

حتما بخوانید
دوست دارم یار کازرونی

خاک سرخ موجود در این جزیره از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار هست و تا گذشته نه چندان دور از این خاک در صنایع مختلف رنگ سازی، لوازم آرایشی، شیشه و سرامیک سازی استفاده میشد و این خاک با ارزش به کشورهای دیگر صادر میگردید که خوشبختانه صادرات این خاک محدود شد تا از بین رفتن این خاک منحصر به فرد جلوگیری شود.
شما میتوانید برای گشت و گذار در این ساحل زیبا و دیدن جاذبه های آن فعالیت های مختلفی را انجام دهید تا لحظات خاطره انگیزی را برای خود بوجود آورید.
با انجام دادن فعالیت های زیر از بودن در این جزیره لذت ببرید:
قدم زدن در ساحل سرخ ،تماشای طلوع و غروب خورشید ،عکاسی و آب بازی که تمام این فعالیت ها میتوانید خاطرات بی نظیری را برای شما به همراه داشته باشد.

ساحل زیتون

یکی از سواحل زیبا و کلاسیک جزیره قشم، ساحل زیتون است. عمده شهرت این ساحل به دلیل داشتن پارک ساحلی در ساحل زیتون است که با تجهیزات مختلف خود هر ساله گردشگران بسیار زیادی را جذب می کند و افرادی که قصد دارند تا در جزیره زیبای قشم به تفریحات آبی مشغول شوند، عموماً به سراغ ساحل زیتون می روند.

حتما بخوانید
کاروانسرای زین الدین یا رباط زین‌الدین اقامتگاهی 400 ساله در یزد

در اطراف این ساحل بازارها و مراکز خرید مختلفی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بازدید کنید. هر زمان هم که علاقه مند بودید نیز می توانید به سراغ رستوران های اطراف این ساحل زده و از آن ها بازدید کنید و خوشمزه ترین غذاها را در جزیره قشم میل کنید.

ساحل روستای شیب دراز

در نزدیکی روستای شیب دراز ساحل بزرگ قرار گرفته است که می توانید در سفر به جزیره زیبای قشم به سراغ این ساحل نیز بروید و از آن دیدن کنید.

منظره فوق العاده خاص این ساحل می تواند شما را ساعت ها درگیر خود کند. یکی از نکات جالب که باید بدانید این است که این ساحل محل تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی نیز محسوب می شود و اگر در تاریخ ۱۰ الی ۲۰ اردیبهشت به جزیره زیبای قشم سر زدید، می توانید از این ساحل و تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی دیدن کنید. محیط زیست جزیره قشم در این تاریخ تلاش می کند تا در ساحل روستای شیب دراز محیطی کاملا محافظت شده برای تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی را به وجود بیاورد.

حتما بخوانید
چک چک یزد زیارتگاه زرتشتیان

غواصی در قشم

یکی از تفریحات جذابی که می توانید در جزیره قشم داشته باشید، غواصی است. اگر علاقه مند هستید تا دنیای پر رمز و راز زیر آب را مشاهده کنید، به شما پیشنهاد دادیم تا حتماً غواصی در آب های جزیره قشم را تجربه کنید.

این تجربه خاطره انگیز هیچ گاه از ذهن شما بیرون نخواهد آمد. شما می توانید در سواحل مختلف این جزیره این تفریح لذت بخش و هیجان انگیز مشغول شوید. غواصی در آب های جزیره قشم و بازدید از جانوران آبزی این منطقه تفریح فوق العاده ای به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *